4 martie 2013

Tutorial oita - Polymer clay lamb tutorial

Inspirata de versul "mieii zburda pe campii" din "Vine, vine primavara", m-am gindit sa realizez un martisor care sa simbolizeze aceste mici vietati blinde, pufoase, calde... si asa s-a nascut acest tutorial care a fost scris pentru CDB'S si pe care il gasiti  si aici.


Materiale necesare:
-cantitati  mici de fimo alb, negru si roz/rosu. Eu aici am folosit roz transparent
-masina de paste (este optionala, rezultate bune obtinindu-se si cu rollerul/spray etc.)
-cutter oval si simplu
-instrumente de embosare (se pot folosi si scobitori/mine de pix)
-suprafata de lucru
-un ac cu bucla
1. taiem o bucata de fimo negru si o framintam bine

2. dam fimo negru prin masina de paste la treapta 5 (la masina mea 1 este cea mai subtire si 7 cea mai groasa)

3. taiem cu cutter-ul oval din foaia de fimo negru

4. rupem din fimo framintat 2 bucatele egale, pe care le invirtim intre degete pina se fac bilute

 5. modelam intre degete fiecare bila in parte, pina obtinem doua piese ca in imagine

6. atasam pe spatele bucatii de fimo taiata oval, acul cu bucla. Eu l-am lasat aici intreg, urmind ca dupa coacere sa ii mai fac o bucla si sa ascund pe spatele oitei, dar voi puteti sa faceti de acum o bucla ce va fi ascunsa sub un petec de fimo pe care il atasam pe spatele oitei, pentru a nu iesi si a avea o agatatoare trainica.

 7. cu o scobitoare sau mina de pix (aici eu am folosit un instrument de embosare cu virful foarte subtire) faceti cite un sant la fiecare urechiusa.

 8. atasati urechiusele in partea superioara a ovalului.

9. framintati fimo alb si faceti un sul subtirel, din care faceti mici bucle rotind virful intre degete. Taiati cu cutterul.

10. incepit sa atasati buclele pe capul oitei, lasindu-va imaginatia sa zburde.

11. din acelasi tub de fimo alb, taiati doua bucatele mici pe care le transformati in bilute si apoi le aplatizati apasind cu degetul.

12. asezati aceste cercuri de fimo alb pe suprafata ovala. Vor deveni ochi.

13. mai faceti doua bilute mici din fimo negru. Asezati-le pe cercurile albe, creind astfel pupilele oitei noastre.

14. dupa ce ati asezat bilutele negre (pot fi si pozitii haioase!!) folosit degetul sau un instrument de embosare pentru a le aplatiza.

15. adaugati si o  “sclipire” de alb! Oita noastra devine din ce in ce mai voioasa si jucausa!

16. cu un instrument de embosare mai subtire (sau scobitoare/mina de pix) trasati un „y“ in partea de jos a ovalului negru. Am creat in acest fel nasul si gura oitei!

17, 19. din fimo roz am facut doua bilute pe care le-am aplatizat cu degetul si am facut obrajorii (am omis (prin nepozare) poza 18 in care atasez cercurile in partea inferioara, de o parte si de alta a nasului si gurii).

20. tot din fimo roz mai facem doua bilute mai mari si una mai mica

21. cu o scobitoare facem un “v” pe fiecare bila, astfel incit, asezindu-le una linga alta, sa fie virf in virf. Deasupra asezam biluta mai mica pe care o aplatizam putin cu degetul. Am observat ca am facut o fundita urita, asa ca, ulterior, am refacut procesul J

22. asezam fundita pe capul oitei, o asezam in tava si o dam la copt conform indicatiilor producatorului.

23. asa arata oitele mele dupa coacere.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu